Omega2+ Yazılım Geliştirme Bordu Rev3

Merhaba.

Daha önce montajını yaptığım Omega2+ yazılım geliştirme kartını, yeni özellikler ekleyip tekrar çizdim ve ürettirdim.


Bu defa pcb üretimine SeeedStudio sponsor oldu. Pcb Fusion kapsamında 3 pcb 1$ sipariş verilebiliyor. Kargo firmasına bağlı olmakla birlikte DHL kargo ile kargoya verildikten bir hafta sonra elime ulaştı.



Pcblerin üretim kalitesi çok güzel. Erimeyen bölge, yazılarda herhangi bir deformasyon vb düzensizlik ile karşılaşmadım. Kaliteli üretim için SeeedStudio'ya teşekkür ederim.

Thanks to SeeedStudio for good quality pcbs.




Üretim süresi bu sipariş için Çin'deki tayfun ve sel felaketi dolayısıyla uzun sürdü. Normalde 2-3 gün içinde üretip kargoya veriliyor. Çin Halkına yaşadığı felaket için geçmiş olsun diliyorum.


Fırın yapımı hala bitmediği için fırınlama işini elle yaptım. Seramik ısıtıcıyı da kullanma fırsatım oldu. Sıcaklık okuma kısmını bitirirsem fırını da ayağa kaldırıp  kullanmaya başlayacağım.










 Diğer Omega2+ yazılım geliştirme kartında dışarıdan ulaşılabilir GPIO sayısı azdı. Sadece 2 analog özellikli GPIO vardı.

Bu kartta ise:

  • PIC24FJ Pic Mcu
  • 16 Remap GPIO (I2C, Uart, SPI, Analog, Ext INT atanabilir.)
  •  DS1307 Saat
  •  24C64 8K EEprom
  •  XBee uyumlu soket (HMTRP - XBee shield ile HMTRP rf modül takılı) ile RF haberleşme desteği
  • Omega2+ I2C, SPI, 4 GPIO Pinlerine erişim
  • GPIO portlarında 5Volt ve 3.3 Volt Desteği)
  • USB Host (PIC24F)
  • 7 User Led (PIC24F)

Diğer Kartta da bulunan:

  • 4 Kanal Röle
  • 4 Open collector çıkış
  • 4 Optik izoleli giriş
  • 12V 0.8A SMPS
  • USB Host (Omega2+)
  • USB Debug(Omega2+)
  • 4 GPIO Omega2+ Led (2 user led, 2 Ethernet konnektörü üzerinde)

Kart üzerinde çalışacak Python ve CCS C kodlarını oluşturdukça paylaşmaya çalışacağım.
Faydalı olması umuduyla...