Seramik Rezistanslı Fırın Yapalım. (Dual Dimmer SMD Reflow - Çift Dimmerli SMD Fırın Kısmı) PART 2

Arakadaşlar merhaba.

SMD fırın için rezistans kısmını yapımını anlatmaya çalışacağım. Şimdilik elimde tek rezistans var. Tek rezistansla  kullanmaya başlayıp ilerleyen zamanlarda ikinci rezistansı da devreye alıp Otomatik SMD fırın hedefine ulaşmaya çalışacağım.







Fırının bir versiyonunu infrared resiztans ile yaptım. Hem çok kullanışsız hem de kaba oldu. Bu yüzden daha kibar ve düzgün çalışan bir fırın yapmaya karar verdim.

Malzemeleri toplamam ve yapacak zaman bulmam biraz uzun sürdü. Malzeme tedariği ve bilgi paylaşımı için teşekkür etmek istediğim kişiler var.
Öncelikle fırının yapı ve çalışması konusunda fikir veren Doç. Dr. Cem TOZLU hocama teşekkür ederim.

Seramik rezistans ve montaj ayağı tedariğinde ve özellikle  paketlenmesinde özen gösteren ceramicx.com çalışanları ve Hasan DUMAN Bey'e,
Seramik elyaf battaniye ve elyaf plaka tedariği konusunda yardımcı olan Ahmet Hakkı ÖZGÜLEN (thermcore.com.tr) teşekkür etmek istiyorum.




Öncelikle 122mm x 122mm 750Watt seramik rezistans kullandım. Bu rezistans 750 dereceye kadar ısınabiliyor. Bu sıcaklıkta etrafını yakmamak için seramik elyaf yada izocam bir yalıtım kullanmam gerekiyordu. Daha sağlıklı olması ve montaj esnasında herhangi bir maske gerektirmemesi sebebiyle seramik elyaf battaniye kullanmaya karar verdim.




   180mm x 180mm sunta bir zemin, kalorifer peteği üst kapağı, aliminyum ızgara diğer kullandığım malzemeler.


Montaj aşamasına geçelim. 
Önce kalorifer peteği üst ızgarasını 18cmlik parçalara ayırdım.


Sonra bu parçaları sunta etrafına sabitledim.





Elyaf plakaları uygun ölçülerde falçata ile keserek kenar yalıtımlarına geçtim.







Sonra sunta tabanına elyaf battaniye yerleştirdim.



Aliminyum ızgaraları da ortası boş kalacak şekilde kestim.




Seramik rezistansı yerleştirmek için vida yatakları açtım ve sabitledim.











Bu aşamada final montajın başlamak için seramik rezistansı elyaf battaniye ile yalıtmaya başladım.













Sonra da suntaya sabitledim.


Elyaf plakalar ve aliminyum ızgaralar...






Genel değerlendirme olarak montaj güzel oldu. Baştan beri aklımı kurcalayan iki durum vardı. İkisi de karşıma çıktı.
Birincisi metal montaj ayağının ısıyı aktarıp montaj vidasını ısıtması idi. Montaj vidası aşırı olmasa da el yakacak kadar ısınıyor.
Diğeri de seramik boncuklu rezistans kablosunun ısınması idi.
Montaj ayağına yapabileceğim bişey yok ama kablonun dışına yalıtım borusu geçireceğim.

Bu arada kontrol devresini de kutulayıp yazılım için hazırladım.













Sıcaklı algılama kısmı, PT100 yada Termokupl ile olacak.

Faydalı olması dileğiyle.