Akım Ayarlı LED Sürücü Devre Tasarımı, Montajı ve Çalışma Mantığını inceleyelim. REVIZE 2

Merhaba.

Daha önceki yazımda akım ayarlı led sürücü devre yapımından ve çalışma mantığından bahsetmiştim.

Led akımının 500mA seviyesinin üzerine çıkınca led sürücü kararsız çalışmaya başladığından bahsetmiştim. Sağolsun arkadaşlarım çözüm önerisi getirdiler ama birkaç malzemenin elimde olmamasından dolayı deneyemedim.

Devrenin sorunlu led akımı ayarlama kısmını revize ederek tekrar ürettirdim.


TPS5410 yerine daha önce de kullandığım lm2576 kullandım. Aynı devrede bobin ve çıkış kapasitesi değiştirilerek LM2596 da kullanılabilir.




PCB üretim ve kargosunu PCBWAY karşıladı. Her yazıda PCBWAY'den bahsetmemin sebebi de bu. Bu pcbnin üretim ve kargosu 12$ tuttu.  Bu konuda çalışmalarıma destek oldukları için PCBWAY'e teşekkür ediyorum.

İki pcbyi yanyana koyunca değişiklikleri rahat bir şekilde görebilirsiniz.


Montaj sonrası pcbnin son hali


Devrenin çalışma şekli ve mantığı diğeri ile aynı. Değişen tek nokta çalışma frekansı. TPS5410 570kHz de çalışıyordu. Problemli çalışmanın sebebi de yüksek frekansta çalışması idi. Yeni devrede LM2576 kullanılırsa 52kHz, LM2596 kullanılırsa 150kHz de çalışıyor. Buna bağlı olarak da bobin değerleri değişiyor.

Devre montajdan sonra test ettim. 170mA - 699mA değerleri arasında bobinin yaptığı cızırtıyı saymazsak herhangi bir problem olmadan çalıştı.

Alt üst sınır ayarlarını değiştirip daha esnek kontrol sağlayabilmek için 85mA - 650mA aralığına aldım. 

Akım Ayarlı Led sürücü başlığını iki yazı daha yazıp bitirmek istiyorum.

 Sıradaki yazı aynı setteki mikroişlemci kartı montajı olacak.

Son yazı ise tüm montajın bitip yazılımın tanıtıldığı yazı yada video olacak.


Faydalı olması umuduyla...