12Volt 0.8A SMPS PCB montajı yapalım.

Hazırladığım devrelerin 220AC ile çalışması gerektiği durumlarda kapalı genelde trafo kullanıyorum. Ama büyük hacmi, ağırlığı ve nispeten yetersiz gücü ile çeşitli sıkıntılarda yaşamama sebep oldu. Besleme yetersizliğinden dolayı devrelerin resetlenmesi gibi, Voltajda değişmeler vs vs.

İnternette çeşitli SMPS şemaları var. Hatta aliexpresste viper serisi entegreler için hazır sarılmış trafolar bile var. Powerint sayfasından hazırladığım çeşitli trafo bilgileri ile birçok trafo sardırdım ama güzel bir netice alamadım.

Sevgili dostum Aykut ULUSAN bana daha önce tasarladığı sarımlardan birinin bilgilerini vererek aşağıda paylaşacağım şema ile bu devrenin hem prototip hem de PCB halini hazırlamamı sağladı. Buradan sevgili dostum Aykut ULUSAN'a teşekkürü borç bilirim.

Şunu da söylemeden geçemeyeceğim. Trafo hesabını yapmak ve sarıp çalıştırmak gerçekten zor bir iş. Bu yüzden nette de bulabileceğiniz şemayı burda yayınlıyorum ama trafo sarım bilgilerini yayınlamayacağım. İhtiyaç duyan arkadaş olursa mail yada yazı altına yorum yaparak bana ulaşırsa sarım bilgileri konusunda Aykut Ulusan ile görüşmesini sağlayabilirim. (Kişisel web sayfası http://www.uicroarm.com)


SMPS Şema PDF


PCB

PCB tasarımı bittikten sonra PCBWAY ile iletişime geçtim. Bu siparişime PCBWAY sponsor oldu diyebilirim. Bloga sayfasında daha önceki montaj yazılarım dolayı PCBWAY 42$ bonus verdi. Bu proje kapsamındaki 4 pcb ve Kargosu 33$ tuttu. SMPS pcbsinin de dahil olduğu Kontrollü aydınlatma projesinin pcblerine PCBWAY sponsor oldu. 


PCBWAY'den sipariş verme, reklam yaparak bonus kazanma, referans linkle bonus kazanma anlatımını başka bir yazıya konu edeceğim.
13 Ağustos'ta verdiğim sipariş 31 Ağustos'ta elime ulaştı. Normalde 14 günde ulaşıyordu. Sanırım Bayram dolayısıyla gümrük ve PTT işlemleri yığılıp yavaşladı. 


Bu defa plastik elekle kullanmadım. İnsülin enjektörü ile krem lehim çekip SMD malzemeleri yerleştirip ısıttım. Diğer yazımda başlangıç yaptığım fırını revize ettiğim için bu sefer fırnı da kullanamadım. Bütün ısıtma işini Steinel HS1810 ile yaptım. 





SMD malzemeleri lehimledikten sonra Diyot, trafo, kondansatör vb DIP kılıf malzemeleri lehimleyip montajı bitirdim. 









Daha önce delikli pertenaksa yaptığım ilk montajın voltaj ve akım değerlerini birkaç saatlik çalışma ile test etmiştim. Pcb Montajını test etme imkanım olmadı henüz. 
SMPS Pcbsini iki ayrı projede kullanmayı planlıyorum. Oradaki çalışma performansları ve ısınma durumlarını bu yazıyı yada projelerin yazılarını yazarken paylaşırım.

Birkaç gün içinde bu yazıda bahsettiğim SMPS pcb, yeni yazıda anlatacağım 3seri 10 paralel 3528 ledli LED PCBnin çizim ve PCBWAY Share&Sell kapsamında open source sipariş bilgilerini paylaşacağım. Trafo için yukarda da bahsettiğim gibi iletişime geçmenizi sağlayabilirim ama PCB için PCBWAY'den sipariş verebilirsiniz.