Masaüstü Dijital Saat Yapalım. (Part 1)

Bu yazı Pcb Montajı (Part 1) ve Yazılım kısmı (Part 2) olarak iki bölümde ele alınacaktır.

Kendi yaptığım cihazların çalışmasını görmeyi ve kullanmayı seviyorum. Şimdi de telefon, bilgisayar ve duvarda saat olmasına karşın kendime çalışma masasında kullanacağım  bir saat yapmayı istiyorum.
Sadece saat olarak tasarlamaya başladım ama şu da olsun bu da olsun derken proje sadece saat olmaktan çıktı. PCB tasarlarken aşağıdaki özellikleri ekledim. Aslında saatten çok hava tahmin istasyonuna döndü diyebilirim.

PCB tasarımda eklenen donanımlar:
* DS1307 saat çipi
* 24C64 eeprom
* SHT11 Nem ve Sıcaklı Sensörü
* DS18B20 sıcaklık sensörü
* LDR yada Foto Diyotla ışık seviyesi ölçümü
* HMTRP - XBee kablosuz bağlantısı için port
* Buzzer
* 5 adet button
* USB bağlantısı
* 4*20karakter LCD
* 18 Adet GPIO içeren soket


PCB çizim işlemi bittikten sonra PCBWAY ile iletişime geçtim. PCB üretimi 5$ tuttu. Diğer PCBlerle beraber kargosu 17$ tuttu. Adetli üretim için yerli PCB üreticileri ile iletişime geçilmesini tavsiye ederim ama numune üretimi için hızı ve fiyatlandırması açısından PCBWAY'i tek geçerim.

Her pcb toplama yazımda ister istemez PCBWAY'den bahsediyorum çünkü pcb üretimi konusunda yazı, video başına bonus veriyor. Omega2+ konulu yazı için pcb maliyeti kadar bonus verdi. Eğer bu yazılardan birine daha bonus verirse bir sonraki 3-4 pcbnin üretimi ve kargosu bedavaya gelecek. Yalan yok :)

Dijital Saat Projesi'nde yukarıda bahsettiğim donanımların hepsini devreye alıp ortam hakkında nem, sıcaklık, ışık seviyesi bilgilerini hem okuyup hem de RF ile bir merkeze aktarmayı ve bilgisayarda log tutmayı planlıyorum. 18 adet GPIO soketini de biraz bunun için yerleştirdim. Soket sayesinde Dijital Saat I2C, SPI, UART, IO, CANBUS iletişimi kurabilecek kapasiteye sahip. Başka bir devreyi kontrol etmek yada uzaktan kontrol sağlamak için başka projelerle birleştirilebilir. Bu sayede bir PCB ile birden çok proje çıkartılabilir. Benim gibi hobi amaçlı elektronikle uğraşanlar için bu iyi bir özellik.

Kartta hem DS18B20 hem de SHT11  bulunması mantıklı gelmeyebilir. Bu yerleşimin amacı elimde elimde 1 adet bulunan SHT11 in pahalı olması. Yaklaşık 12$ + KDV. Amaç elimdekini kullandıktan sonra daha sonra kullanacağım pcblerde DS18B20 ile devam etmek. Hem malzeme değerlenecek hem de her kart için yüksek fiyatlı malzeme alınmamış olacak.


Krem lehim ve SMD malzeme dizimi


Fırınlama


Soketler ve DIP kılıf Malzeme Lehimleme İşlemleri



Yükseltme ayağı ve LCD Ekran Montajı








Şimdilik sadece montaja ait görüntüler var. Programlama safhasına geçince hem açıklama hem de kodları paylaşmaya çalışacağım. 

MC60 GSM / GNSS PCB ve Malzeme Listesi, OMEGA2+ Geliştirme Kartı ve Malzeme Listesi ve Dijital Saat Projesi PCB ve Malzeme Listesini  buradan paylaşmayı düşünüyorum. Aynı şekilde PCBWAY üzerinden kartları anonim üretime de açmak niyetindeyim. Maksat ihtiyacı olan kullansın. 

  Faydalı olması umuduyla...