M2.5 vidalı yükseltme ayağı yapalım.

Yükseltme ayakları devre sabitleme, özellikle ekran sabitlemede sıklıkla kullanılır. Pirinç hazır yükseltme ayakları piyasada bol miktarda bulunmaktadır. Sıkıntılı konu ise istenilen yükseklikte bulmanın zor olmasıdır.
Laptop tamir edenlerin aşina olduğu metrik 2.5 insert ve somun kullanarak istenen yükseklikte yükseltme ayağı yapalım.

Gerekli Malzemeler:
Sıcaklık Ayarlı Havya (Lehim Makinası)
M2.5 pirinç insert (Ben hurda laptop kasalarından ısıtarak söktüm. )
altinkaya.com.tr adresinde istenen çap ve ebatlarda insertlere ulaşabilirsiniz.
https://www.altinkaya.com.tr/Insertler/IN-254.html


Plastik Yükseltme Ayakları:
Ben 15mm kullandım. Siz ihtiyacınıza uygun olanı kullanın.

M2.5 Vida. Hurda laptoplardan söktüğüm vidalar burda güzel iş görüyor.



Aslında işlem çok basit. Havyanın sıcaklığını 150-160 derece arasına ayarladım. Pirinç inserti havyanın ucuna yerleştirip plastiğin yumuşamadan yavaşça erimesini sağlayarak yükseltme parçası içine oturttum. Sıcaklık ayarı burada önemli. Eğer çok sıcak olursa parça yerine oturmadan yükseltme parçası eriyebilir. Sıcaklık düşük olursa da plastik erimeyebilir. Birkaç deneme yanılmadan sonra siz de uygun sıcaklığı bulursunuz.


Bir tarafı bitmiş hali.



Vidalarının takılmış hali.