Raspberry Pi Zero GPS Hat

Merhaba. Raspberry Pi Can Bus kartını daha önce önceki yazımda anlatmıştım. Aynı proje içinde olan GPS hat kartını ise bu yazımda paylaşmak istiyorum. Taşınabilir bir sistem için konum, hız ve saat-tarih bilgilerine hatasız bir şekilde erişmek güzel bir avantaj. GTPA010 GPS modül elimde olduğu için kartı, bu modül üzerine inşa ettim. Aslında FT232RL çipi kullanmadan da GTPA010 modül ile USB üzerinden iletişim kurulabilir. Fakat kullandığı protokolü bulmak (HID, CDC, USB-Seri conv) ve bunun için ayrı kodlama yapma riskini göze almak istemedim. Belki kolay bir şekilde erişilebilir. Kart üzerinde Raspberry Pi Camera V2.1 modülü için de yerleşim yaptım. Bu sayede sistem fotoğraf çekme kabiliyeti de kazandı. Pi Zero W ile görüntü işleme yapmak çok anlamlı gelmiyor. Çünkü GUI ortamında bile takılmalar meydana geliyor. Bunu aşmak için kartı terminal üzerinde çalıştırıp, aldığı foto ve topladığı dataları kaydetmek ve başka bir sisteme aktarmak daha mantıklı. Pi CanBus kartı üzerindeki seri port HMTRP RF modülü tarafından kullanıldığı için bu kart usb arayüzle tasarlandı. Bu sayede hem Raspberry Pi hem de PC ortamında rahat bir şekilde kullanılabilir.
Kartın ilk versiyonundaki pad hatasından dolayı bu kart sadece padler revize edilerek tekrar üretildi. Kartı PCBWAY üretip gönderdi. Üretim kalitesi mükemmel. Buradan projelerime destek olduğu için PCBWAY'e teşekkür ediyorum.
Special thanks to PCBWAY. Thanks for supporting my projects. PCB quality is excellent. www.pcbway.com 


 Kartın devre şeması aşağıdaki gibi. Tx-Rx ledleri çizilmedi. Kart ikinci revize olmasına karşın çalışmaya engel olmayacak iki hatası mevcut. Bu hatalardan ilki TEST pininin şemada bağlanmış olmasına rağmen kart üzerinde boşta olması. Bu pin yan tarafındaki Gnd pini ile lehim yoluyla kısadevre edilebilir. Diğeri ise Tx ledi katot pini Gnd ile kısadevre. Yani Tx ledi sürekli yanıyor. Bu uyarı sadece kartı PCBWAY üzerinden sipariş verip üretmek isteyenler için.
Güncellenmiş gerber dosyası aşağıdaki PCBWAY linkinde mevcut. Yukarıda bahsedilen hatalar da düzeltilmiştir.