3 seri 10 Paralel 3528 Kılıf Led Panel Montajı Yapalım.

Merhaba Arkadaşlar

Daha önce led aydınlatma ile uğraşan bir firmada uzun bir süre çalıştım. Çeşitli led armatürler hakkında ürün geliştirip, pcb çizdim. Sonuçta led üretim firması ile yollarımız ayrıldı.

Elimdeki malzemelerle hem geliştirebileğim hem kullanabileceğim bir ürün yapmaya karar verdim. Ürüne eklemek istediğim özelliklerin listesini çıkardım.

Finalde:

* 100mAh-800mAh arası 64 adım ayarlanabilir led akımı
* Led voltaj takibi, akım takibi kabiliyeti
* Aç-Kapa, Dimm+, Dimm- tuşları
* HMTRP rf modül ile bilgisayardan izleme, kontrol imkanı
* Foto Diyotla ortam ışık seviyesi ölçümü

Ürünün bitmiş halini yine burada kaynak kodları ile birlikte paylaşacağım. Led Pcb ve SMPS Pcbnin indirebilir Gerber ve PCBWAY Sipariş linkini yazının sonunda payalaşacağım.



Gelelim pcb sponsorum haline gelen PCBWAY reklamı kısmına.  Önceki yazılarıma konu olan Dual Dimmer SMD Fırını, Masaüstü Dijital Saat ve Omega2+ Geliştirme Bordu yazılarımı PCBWAY sayfasında Share Experience kısmında paylaştım. 3 tane yazıya 42$ bonus verdi. Bu pcbnin de dahil olduğu 4 pcb üretimi ve kargosu toplam 33$ tuttu. Siparişi takiben 20 gün içinde elime ulaştı.

Üretim kalitesi daha önceki yazılarımda da bahsettiğim gibi mükemmel. Bunu sadece PCBWAY bana bonus verdiği için yazmıyorum .Son pcbler de dahil, tasarım yapıp ürettirdiğim (hepsini bizzat ödeyerek ürettirmiş değilim) pcb sayısı  sanırım 150nin üzerindedir. Az sayıda CEM pcb, kalanları aliminyum ve FR4 materyal pcb idi. Bazılarının bakırları lehim tutmazken, bazılarının yazıları ilkokul çocuğu yazısı gibiydi. Bazılarında top copper yazıları varken bottom copper yazıları tenbih etmemize rağmen yoktu. Bazılarında ise eliniz pcb üzerinde kaymıyordu. Bu da soldermask kalitesi ile alakalı.

PCBWAY FR4 metaryal pcblerinde kalite yönünden hiçbir sıkıntı yaşamadım. Hem üretim süresi hem de fiyatlandırma açısından benim gibi prototip üretim yapan birisi için mükemmel bir olay.

Bu açıdan PCBWAY'e teşekkür ediyorum.



Panelde Samsung LM281B 3528 kılıf led kullandım. 3 volt 150mAh yani yarım watt güce sahip. Ne kadar Samsung 150mAh akım geçirilebileceğini söylese de, 1 centlik fiyatını uygun bulup bol miktarda ve düşük akımda kullanmaya karar verdim. Ticari projelere uygun bir davranış değil ama bu projede ticari kaygım yok. Ben; 10 paraleli 800mAh ile yani led başına ortalama 80 mAh ile sürmeyi planlıyorum. 150mAh daha az sayıda led ile aynı parlaklığı alabilirim belki ama led sayısını fazla tutup ledler arasında standart boşluk koyup homojen bir ışık almak istedim.

Ledlerle çalışanlar bilir. Uzun süreli bir çalışma performansı isteniyorsa led panel iyi soğutulmalıdır. Yetersiz soğutma yüzünden portakal rengine dönmüş aliminyum pcbler gördüm. Fan yada büyük boyutlu aliminyum soğutucular gerekli. Burada FR4 pcbnin bakır yüzeyini geniş tutarak soğutma alanı sağladım. Ledler altında 6 adet via ile ısıyı bottom coppera aktardım. Buradada aynı bakır yüzey dağıtım yapılıyor. Yani soğutma alanı iki katına çıktı.
Ledlerin çalışma, ısınma, uzun süreli çalışmada gördüğü en yüksek sıcaklık gibi değerleri henüz test etmedim. Test edip, projenin tamamını açık kaynak olarak ve çalışma performansı bakımından incelemesini  paylaşacağım.


İnsülin enjektörü ile krem lehim çektikten sonra ledleri yerleştirmye başladım.







Steinel HS1810 ile düzgünce ısıtıp lehimleme işlemini tamamladım.


Reklamcıda kestirdiğim pleksi ile birleştirince şahane bir görüntü ortaya çıktı.


Alt Yüzey


Üst Yüzey


SMPS devresi ve sürücü / denetleyici kartlarını da şeffaf pleksi içine koyup kutulamayı planlıyorum. 

PCBWAY sipariş Linki:

İster sipariş verip isterseniz Gerber indirebilirsiniz.





PCB from PCBWay


PCBWAY kayıt için aşağıdaki referans linkini kullanırsanız PCBWAY bana daha fazla sponsor olacak:)