ICSP ve Seri Port Ortak Pin Kullanımı için adaptör yapalım.

Merhaba.
Nerdeyse 2 aydır, ara ara elektronikle uğraşmama rağmen yazı ekleme fırsatı bulamadım.

Uzun zamandır yapmak istediğim bir aparatı bugün yaptım ve ihtiyacı olanlarla paylaşmak istedim.

İlk önce aparat ihtiyacının neden hasıl olduğunu anlatayım.
Pic18F26K22, Pic18F26K80 gibi denetleyicilerde pin sayısı sınırlı ve pinler üzerinde genelde birden fazla görev var. 18F26K22 ve 26K80'de de ICSP pinleri ile seri port pinleri aynı pinler üzerinde. Normalde bu bir sıkıntı değil. Programlama yapacağınız zaman Pickit3 takarsınız, seri port olarak kullanacağınız zaman Cihaz takar kullanırsınız. Ama 2 seri portu olan bu denetleyicilerde yazılım geliştiriyorsanız iş biraz değişiyor.

Denetleyicinin ne yaptığını takip etmek için kullandığım denetleyicinin bir seri port kanalını debug için kullanıyorum. Denetleyici ne aldı, ne verdi, ne işlem yapıyorsa bu seri porttan gönderip, bilgisayardan takip ediyorum.

ICSP ile pic programlarken Seri portun TX ucu, ICSP nin Data pinine bağlı olduğu için burdaki lojik değişime izin vermiyor ve Pickit3 Denetleyiciyi tanımıyor.

Ben de çözüm olarak aşağıdaki devreyi kulandım ve uzun süre yazılım geliştirdim.


Bu devre sayesinde Tx ve Rx uçları direnç üzerinde bağlandığı için ICSP aktif kullanılırken lojik seviyeye etkisi olmuyor. Sonrasında ICSP portu programlama işi bitince Seri Port direnç üzerinden denetleyicinin RX TX pinlerine erişiyor ve iletişim sağlıyor.

Kullanıma ait ekran görüntüsü:

Yaptığım aparata ait görseller:





Faydalı olması dileğiyle...